Παρασκευή 19 Απριλίου 2024

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 1. ΥΓΕΙΑ: Ασφάλεια στο δρόμο

Ο κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου. 

Η Κυκλοφοριακή Αγωγή αποτελεί μία από τις κύριες στρατηγικές της οδικής ασφάλειας και ανήκει στα τέσσερα Ε: Education (Εκπαίδευση), Enforcement (Επιβολή), Engineering (Μηχανική), Emergency Systems (Συστήματα Έκτακτης Ανάγκης). 

Τα παιδιά κυκλοφορούν στον δρόμο ως πεζοί, ως επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Για αυτό πρέπει να τα βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν όσο καλύτερα γίνεται κάθε ευκαιρία που τους δίνεται και να εξοικειωθούν με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας. Το παρόν σχέδιο Κυκλοφοριακής Αγωγής, επιδιώκει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων, της γνώσης, της κατανόησης και των προτύπων συμπεριφοράς που ωθεί τους χρήστες των οδών στην πρόληψη των ατυχημάτων.


Συζητήσαμε για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο. Καταγράφουμε τους κανόνες σε ένα χαρτί και τους δραματοποιούμε. 

• Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω. 

• Κοιτάζω αριστερά. 

• Κοιτάζω δεξιά. 

• Ξανακοιτάζω αριστερά. 

• Ξανακοιτάζω δεξιά. 

• Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο. 

• Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από την διάβαση πεζών. 

• Βαδίζω πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο.

 





Μιλήσαμε για τους φωτεινούς σηματοδότες και τη σημασία τους.
Ξεχωρίσαμε τα φανάρια που αφορούν στα αυτοκίνητα και αυτά που είναι για τους πεζούς και τα ζωγραφίσαμε.











Ταξινομήσαμε τα μέσα μεταφοράς με ομαδική εργασία.





Διαβάσαμε το παραμύθι " Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ " και ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από την ιστορία του κίτρινου και του κόκκινου αυτοκινήτου.








 Φτιάξαμε το δικό μας αυτοκίνητο με ανακυκλούμενα υλικά





Μιλήσαμε για τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, είδαμε το σχήμα τους, τα χρώματά τους και μάθαμε ότι ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα τους μπορούν να δηλώνουν κίνδυνο, υποχρέωση ή  να δίνουν πληροφορίες.

Στη συνέχεια τα ταξινομήσαμε με βάση το σχήμα τους και ύστερα χωριστήκαμε σε ομάδες. Η κάθε ομάδα διάλεξε ένα σήμα και με διαφορετική τεχνική  έφτιαξε το σήμα της.








Στον δρόμο μάθαμε ότι εκτός από τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν και τα ποδήλατα. Παρακολουθήσαμε την ιστορία Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας για να μάθουμε πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν οδηγούμε το αγαπημένο μας ποδήλατο.
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το ποδήλατο μας και τον εαυτό μας φορώντας κράνος, επιγονατίδες και επιαγκωνίδες.




Τελειώνοντας το εργαστήρι και για να εφαρμόσουμε στην πράξη αυτά που μάθαμε, κατασκευάσαμε μια μικρογραφία μιας διασταύρωσης και παίξαμε όλοι μαζί στην αυλή.
Το διασκεδάσαμε πολύ!!!





Το σχολείο μας επισκέφθηκε το "Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»" και μας παρουσίασε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο " Κυκλοφορώ με Ασφάλεια - Γίνε Ιππότης της Οδικής Ασφάλειας".

Οι μαθητές μέσα από ευχάριστες διδακτικές και βιωματικές δραστηριότητες μαθαίνουν σωστή οδική συμπεριφορά. 





Και επειδή περάσαμε με άριστα όλες τις δοκιμασίες πήραμε όλοι το δίπλωμα του 
"Ιππότη του Τάγματος Οδικής Ασφάλειας"