“Το όνομα κάθε παιδιού, είναι μια λέξη με νόημα για το ίδιο το παιδί, γιατί αποτελεί το αναγνωριστικό του σημείο, είναι η υπογραφή του. Είναι η πρώτη λέξη που θέλει να διαβάσει και να γράψει ένα παιδί, αφού νιώθει μια συναισθηματική προσκόλληση με το όνομά του” (Delhaxhe, 1989).
Από τις πρώτες μέρες λοιπόν στο νηπιαγωγείο ασχολούμαστε με το όνομά μας και προσπαθούμε να μάθουμε να το αναγνωρίζουμε. Κάθε πρωί τα παιδιά αναγνωρίζουν την καρτέλα με το όνομά τους και την αναρτούν στο παρουσιολόγιο της τάξης.
Επίσης καλούνται να γράφουν το όνομα τους στις εργασίες και τις ζωγραφιές τους. Για να διευκολύνουμε την κατάκτηση της γραφής, οργανώσαμε ποικίλες δραστηριότητες. Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε στο αρχικό γράμμα κάθε ονόματος.
Έτσι, τα παιδιά έφτιαξαν με πλαστελίνη το αρχικό τους γράμμα...